Årets digitala trendundersökning

Inspiration och trender finns det gott om. Tid och fokus är däremot oftast en bristvara. Vi byggde Digikollen för att ge företag en bild av vilka digitala trender som mest är snack och vilka digitala trender som företag faktiskt jobbar med.

Om projektet
Sektion 01

Mer samtal och färre rutor att kryssa

Undersökningar finns det gott om. Undersökningar ger dig som deltagare något av värde är inte lika vanliga. Digikollen är kanske Sveriges trevligaste undersökning och är utformad mer som en dialog än en klassiska enkät. Frågorna är få och det man som deltagare får tillbaka är alltid mer än det man puttar in.

Sektion 02

Få svar och lär dig mer om trenderna som är viktiga för dig

Vi vet själva hur det är att svara på undersökningar. Därför var det viktigt för oss att ge deltagarna svar direkt efter deras deltagande. Alla nuvarande röster räknas ihop och rangordnas eftere flest röster. Vill man veta mer om trenderna så finns det sammanfattningar med exempel att läsa för varje trend.

Projekt
2018 - 2019

Ett digitalt verktyg för tekniker som tröttnat på borttappade ritningar

Se case

En digital trendundersökning som hjälper företag att identifiera årets digitala trender

Se case

En digital besöksguide med smarta förslag baserat på väder, position och personlig smak.

Se case

Ett röststyrt spel som spelas i grupp med vänner och familjemedlemar som låter mycket

Se case